FAQ - Vaak Gestelde Vragen

Indien je geen antwoord vindt, kun je live chatten met ons

1 Dienst na verkoop
1.1 Hoe kan ik een (of meerdere) artikel(en) retourneren?

U heeft een bedenkperiode van 30 werkdagen om zonder opgave van redenen het product te retourneren. Deze periode start op de dag van levering. Ter info: hygiëne producten mogen bij wet niet geretourneerd worden.

Het product kan alleen ongebruikt en in origineleonbeschreven en niet beplakte verpakking geretourneerd worden.

Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar ons retouradres (op aanvraag via je account, zie "hoe retourneren").

De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort, inclusief de initiële verzendkosten. 

 

De verzendkosten voor het retourneren zijn wel voor uw rekening. Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening.

Alle annuleringen dienen via jouw account (hoe retourneren?) kenbaar te worden gemaakt.

U dient in uw schriftelijke annulering via mail in ieder geval uw volledige naam en factuur- of ordernummer en bankrekeningnummer te vermelden.

Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan thuiszorwebshop.be heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.

Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 5 dagen aan u terugbetaald.

2 Mijn bestelling
2.1 Wat gebeurt er nadat ik mijn bestelling geplaatst heb ?

Uw pakket wordt zo snel mogelijk klaargemaakt en verzonden. 
De volgende werkdag mag u de bestelling verwachten indien u voor 16u besteld heeft.

 

2.2 Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

We houden je op de hoogte via e-mail. Normaal ontvang je je bestelling de dag nadat je deze geplaatst hebt, indien dit voor 16u was. Als je in het weekend bestelt, kan je de levering maandag of dinsdag verwachten.

 

2.3 Wat gebeurt er als mijn bestelling niet door de brievenbus past?

De bezorger belt dan aan om het pakketje te overhandigen.

 

2.4 Mijn bestelling is verzonden, maar ik heb ze nog niet ontvangen.

Wij streven ernaar om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Staat je bestelling al meer dan twee werkdagen op ‘Verzonden’? Neem dan contact op met onze klantendienst. Wij helpen je graag verder.

 

2.5 Ik heb niet alle artikelen uit mijn bestelling ontvangen.

Zijn alle artikelen op dezelfde dag verzonden, maar heb je ze niet allemaal ontvangen? Neem dan contact op met onze klantendienst. Wij helpen je graag verder.

 

 

2.6 Kan ik een bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Dat is geen probleem. Wanneer je naar je persoonlijk account gaat, kun je een ander bezorgadres toevoegen.

 

2.7 Kan ik mijn bestelling annuleren?

Ja, zolang je bestelling nog niet is verzonden, kun je een besteld artikel annuleren in je account.

Ga daarvoor naar je account en log in.

 

3 Account
3.1 Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken bij thuiszorgwebshop.be is heel eenvoudig:

  • Klik bovenaan links op Mijn Account, registreren.
  • Vul je gegevens in.
  • Klik op 'Registreren' en maak je account aan.

Je kunt meteen met je account bij thuiszorgwebshop.be winkelen.

 

3.2 Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Je naam, e-mailadres, bezorg- en factuuradres  en wachtwoord kun je zelf aanpassen in je account:

  • Klik bovenaan op 'mijn account'.
  • Klik op account informatie.
  • Je kunt nu je persoonlijke gegevens wijzigen.

 

3.3 Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Als u uw wachtwoord vergeten bent, gaat u eerst naar 'Mijn account'-Inloggen. 
Daar zie je onder de aanmeldgegevens 'Paswoord vergeten?' staan. 
Wanneer u uw e-mailadres ingeeft, ontvangt u een e-mail met daarin de link om uw wachtwoord te wijzigen.

 

4 Aanbod en voorraad
4.1 Ik zoek een bepaald product, hoe kan ik dit snel vinden?

Er zijn twee manieren om snel het gewenste product te vinden:

  1. Zoekmachine
    Als u de naam van het gewenste product kent, dan kan u snel op zoek gaan naar het gewenste product. Onze razendsnelle zoekfunctie is op iedere pagina beschikbaar. 
     
  2. Navigeren op basis van categorieën
    Zoekt u niet naar een bepaald product, maar eerder voor een oplossing voor uw probleem of kwaaltje, navigeer dan doorheen onze categorieën. Dit is zonder twijfel de beste manier om een aantal gelijkaardige producten met elkaar te vergelijken.

 

4.2 Ik kan een bepaald product niet vinden. Kunt u mij helpen?

Vindt u het product niet waar u naar op zoek bent, aarzel niet om contact op te nemen op info@thuiszorgwebshop.be. Wij helpen u met plezier verder!

 

 

4.3 Er staat geen bijkomende informatie bij het product dat mij interesseert. Wat nu?

We doen al het mogelijke om onze database zo goed mogelijk aan te vullen. We bieden enorm veel producten aan en het aanvullen van de informatie, foto's en bijsluiters is een prioriteit. Indien u vragen heeft over een bepaald product, contacteer ons gerust voor meer informatie. Zo kunnen we ook onze site blijven aanvullen.

 

4.4 Hoe weet ik of een bepaald product op voorraad is?

Wij proberen onze webshop zo optimaal mogelijk te houden en up te daten. 
Alle producten die u vindt op onze webshop, kunt u bestellen.

Wanneer dit niet het geval is, zullen wij dit persoonlijk laten weten.

Vragen? Mail gerust naar info@thuiszorgwebshop.be.

 

5 Verzenden
5.1 Vanaf welk bedrag is het gratis verzending?

Je betaalt geen verzending vanaf een bestelling (inclusief kortingen en acties) van meer dan 39,99€. 

6 Nieuwsbrief
6.1 Hoe kan ik me inschrijven voor uw nieuwsbrief?

Onderaan de website vindt u de mogelijkheid om uw e-mailadres na te laten om onze nieuwsbrief te ontvangen.
Daarna komt u op een omgeving waar u uw gegevens kan invullen. 

 

6.2 Hoe kan ik me uitschrijven voor uw nieuwsbrief?

Wanneer u onderaan uw e-mailadres ingeeft voor u aan te melden voor de nieuwsbrief, komt u in een omgeving waar u zich aan de rechterkant kan uitschrijven.

U hoeft enkel uw e-mailadres in te geven en u bent uitgeschreven.

 

7 Terugbetaling rollator/looprek
7.1 Voor welke rolstoelen en andere mobiliteitshulpmiddelen is er tegemoetkoming ?

Uw ziekenfonds komt tegemoet in verschillende types van rolstoelen en andere mobiliteitshulpmiddelen (scooters, loophulpmiddelen, orthopedische driewielers, sta-systemen). Uw leeftijd bepaalt welke types dat zijn.

7.2 Wat zijn de voorwaarden voor tegemoetkoming ?

Uw ziekenfonds komt pas tegemoet :

EN

  • als u voldoet aan de specifieke voorwaarden die voor een bepaald type rolstoel of ander mobiliteitshulpmiddel vastgelegd zijn. Uw arts kan u hierover meer informatie geven. 
7.3 Hoe verloopt de aanvraagprocedure?

De aanvraagprocedure bestaat uit de volgende 7 stappen :

  1. U raadpleegt uw arts.

  2. Uw arts geeft u een medisch voorschrift (= bijlage 19) voor een rolstoel of ander mobiliteitshulpmiddel.

  3. U neemt contact op met een erkende bandagist en geeft hem/haar:
    • het medisch voorschrift van uw arts
    • indien nodig: hetmultidisciplinair    functioneringsrapport (=bijlage 19 bis). Sommige rolstoelen / andere mobiliteitshulpmiddelen vereisen dat een multidisciplinair team uw functioneren beschrijft op verschillende niveaus in uw omgeving. Uw arts of bandagist kan u hierover meer informatie geven.

  4. De erkende bandagist stelt u een bepaald type rolstoel of ander mobiliteitshulpmiddel voor. Hij doet dat op basis van uw behoeften en de technische mogelijkheden die er zijn. Hij stuurt de volgende documenten naar uw ziekenfonds:
  5. De adviserend geneesheer van uw ziekenfonds onderzoekt uw aanvraag en neemt een beslissing. Dit zijn de mogelijkheden:
    • Hij kan uw aanvraag goedkeuren.
    • Hij kan uw aanvraag weigeren.
    • Hij kan bijkomende informatie vragen.
    • Hij kan u vragen om u medisch te laten onderzoeken.

  6. Het ziekenfonds deelt de beslissing mee aan u en aan uw bandagist.

  7. Enkel bij goedkeuring: de erkende bandagist levert u de rolstoel of het ander mobiliteitshulpmiddel af.

Opmerking: Voor een loophulpmiddel geldt er geen aanvraagprocedure, dus is er ook geen akkoord vereist van de adviserend geneesheer. Er is tegemoetkoming van een loophulpmiddel als de erkende bandagist een medisch voorschrift (=bijlage 19) en een getuigschrift voor aflevering (= bijlage 13 bis) indient bij uw ziekenfonds.

7.4 Wat moet u zelf bekostigen?

Dat het ziekenfonds tegemoet komt in de prijs van uw rolstoel of ander mobiliteitshulpmiddel betekent niet altijd dat u niets uit eigen zak hoeft te betalen! Voor bepaalde types van rolstoelen en andere mobiliteitshulpmiddelen is de tegemoetkoming immers gelijk aan een deel van de totale prijs. Het resterende deel van de prijs moet u dan zelf bekostigen.

Details over de prijzen, de tegemoetkomingen en de bedragen die u zelf moet bekostigen staan in onze ‘lijst van voor vergoeding aangenomen mobiliteitshulpmiddelen’. Als u hierover specifieke vragen heeft, dan kunt u altijd uw ziekenfonds of bandagist contacteren.

Opmerking: Wenst u dat uw rolstoel of ander mobiliteitshulpmiddel al wordt afgeleverd vóór de beslissing van de adviserend geneesheer? Dan loopt u het risico bij een weigering dat u geen tegemoetkoming krijgt van de rolstoel of het ander mobiliteitshulpmiddel dat u hebt aangekocht.

8 Overige vragen
8.1 Ik heb het antwoord op mijn vraag niet gevonden. Wat nu?

Als u geen antwoord gevonden hebt op uw vraag, kan u ons altijd bereiken via:

  • Mail: info@thuiszorgwebshop.be
  • Telefoon: 

Wij helpen u met plezier verder!

 

Cookies worden bewaard. Manage cookies