Retourneren

Mocht het ontvangen artikel niet voldoen aan je verwachtingen, dan heb je de mogelijkheid om het artikel terug te zenden naar ons binnen de 30 dagen na ontvangst:

 

Retour voorwaarden:

Je kunt het artikel GRATIS retourneren:

  • Als de aankoopwaarde van het artikel groter was dan 40€
  • Als de bedenkingstijd van 30 dagen na ontvangst niet is verstreken;
  • Als het artikel compleet is;
  • Als het artikel onbeschadigd is;
  • Als het artikel ongebruikt, ongedragen en/of ongewassen is;
  • Als het artikel voorzien is van originele verpakking;

Je kunt het artikel voor 6€ retourneren:

  • Als de aankoopwaarde van het artikel kleiner was dan 40€
  • Als de bedenkingstijd van 30 dagen na ontvangst niet is verstreken;
  • Als het artikel compleet is;
  • Als het artikel onbeschadigd is;
  • Als het artikel ongebruikt, ongedragen en/of ongewassen is;
  • Als het artikel voorzien is van originele verpakking;

Je kunt het artikel NIET retourneren:

  • Als de bedenkingstijd van 30 dagen na ontvangst is verstreken;
  • Als het artikel niet compleet is;
  • Als het artikel beschadigd is;
  • Als het artikel gebruikt, gedragen en/of gewassen is;
  • Als het artikel niet voorzien is van originele verpakking;
  • Als het een hygiëne product betreft (zie hieronder*)


Wettelijke bepalingen:

Je hebt het recht jouw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Je hebt na annulering nogmaals 14 dagen om jouw product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van jouw thuis naar onze webshop zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6 euro per pakket, deze worden niet aangerekend indien jouw retour groter is dan 40euro.  Indien je gebruik maakt van jouw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan onze webshop geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@thuiszorgwebshop.be of dit stappenplan hier toegelicht volgen.Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag maximum binnen 14 dagen na aanmelding van jouw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Let op: deze 14 dagen gaan in op het moment dat je aangeeft dat je een bestelling wenst te retourneren. Echter dienen wij wel de retour voorafgaandelijk aan de terugbetaling in ons bezit te hebben. 


Bij artikelen die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behouden wij ons het recht het geretourneerde artikel te weigeren of de schade in rekening te brengen.

Via deze link kunt u het modelformulier voor het herroepingsrecht ook downloaden indien gewenst.

 

Uitzonderingen retourneren*:

Er zijn enkele uitzonderingen op het herroepingsrecht: Bepaalde hygiënisch gevoelige producten dienen extra aandacht alvorens te retourneren:

Hygiëne artikelen kunnen bij wet alleen geretourneerd worden indien de verzegeling van de verpakking ongeschonden is.
Hiertoe behoren o.a. bandages, braces, urinalen, matras-overtrekken, kussens, zitkussens, toiletstoelen, douchestoelen en toiletverhogers.

Neem gerust contact met ons op om te vragen of het een hygiënisch artikel betreft of niet dat kan geretourneerd worden. Wees dus steeds zeker bij het bestellen van een dergelijk artikel. Mocht je bij je aankoop twijfelen of een hygiënisch artikel geschikt is voor jou, dan raden we je aan de extra uitleg bij ieder artikel te lezen waar alle technische info bij staat. 

Je kan via je account een retourzending aanvragen. Onderstaande stappen laten zien hoe je retourzendingen instelt. Open deze pagina in een extra tabblad om gemakkelijk de stappen te kunnen volgen.



Visueel stappenplan om een retour in te dienen via onze webshop:

Let op, afbeeldingen kunnen een beetje afwijken 

Indien je nog GEEN account hebt:

Om een product te retourneren, dien je sowieso een account te hebben. Je kan deze aanmaken via 'mijn account/ registreren' (zie linksboven) om retourzendingen te kunnen indienen. Als je een order geplaatst had als gast, moet je met hetzelfde e-mailadres registreren om je gastaccount om te zetten naar een klantaccount.

1. Ga naar 'mijn account' (linksboven) en klik op 'registreren'. Vul de noodzakelijke gegevens in.

2. Creëer in je account een ticket via 'mijn tickets' en meld aan ons de retour reden (zie afbeelding hieronder) alsook het SKU nummer van je artikel die je wenst te retourneren (dit kan je vinden op de pakbon in de verzenddoos).

3. Zie vanaf stap 7. hieronder. 

Indien je WEL een account hebt:

1. Je logt in op je account in de ThuiszorgWebshop. 

Retourklant_1.png

2. Je komt uit op een pagina waar je recente orders te zien zijn. Vervolgens klik je op Bekijken naast de order waarvan je een artikel retour wilt sturen. (Afhankelijk van je schermresolutie zul je misschien met een schuifbalk moeten schuiven om op 'bekijken' te kunnen klikken.)

Retourklant_2.png

3. Nu kom je in het overzicht van de betreffende order terecht. Hier kan je rechts onderin op de knop Artikelen retourneren klikken om de retourzending aan te maken. 

Retourklant_3.png

4. Je wordt doorgestuurd naar een pagina waar je de retourzending kunt instellen. De eerste stap is aangeven welke producten retour gestuurd worden. Dit wordt gedaan door het aantal aan te geven in het drop-downmenu. Producten die je wilt houden, laat je op 0 staan.

Retourklant_4.png

5. De volgende stap is aangeven waarom de betreffende producten retour gestuurd worden. Bij Reden en Actie kun je kiezen uit de retourredenen en acties die je kan kiezen.

Retourklant_5.png

6. Vervolgens klik je rechts onderin op Verstuur.

7. Wij sturen u zo snel mogelijk de goedkeuring en een mail met een retourlink.

8. Klik op deze retourlink en print het label af. Kleef deze stevig op de originele verpakking en geef het af in je dichtstbijzijnde Bpost/PostNL kantoor. Indien je geen printer hebt, kun je alle informatie die zich bevindt op het label overmaken op een wit label die je kan aanvragen in je bpostkantoor. Wees zorgvuldig tijdens het overschrijven van deze informatie!

9. In het Bpost/postNL kantoor ontvang je een afgiftebewijs.

10. Je ontvangt van ons een mail wanneer we de retour goed ontvangen hebben.

11. Indien het product in zijn originele staat geretourneerd wordt, wordt zo snel mogelijk door ons uw geld terug overgeschreven. Dit gebeurt binnen de 5 werkdagen na goedkeuring (wettelijk mag dit maximaal 14dagen duren). Wij doen een extra inspanning.